Mijn Sittard-Geleen

Mijn Sittard-Geleen is uw persoonlijke pagina bij de gemeente Sittard-Geleen. Als u bij ons een online aanvraag heeft gedaan, kunt u in Mijn Sittard-Geleen de status van uw aanvraag volgen. Op deze pagina vindt u meer uitleg over Mijn Sittard-Geleen. Ook vindt u hier de antwoorden op veelgestelde vragen.

Via onze website kunt u nieuwe aanvragen doen of informatie aan ons doorgeven. Denk aan het aanvragen van een vergunning of een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP). Maar ook aan het doorgeven van gebeurtenissen zoals een verhuizing (‘aangifte verhuizing’). Wij gaan hier vervolgens mee aan de slag. Mijn Sittard-Geleen zorgt ervoor dat u zelf de status van uw aanvraag kunt bekijken. U kunt de volgende statussen tegenkomen:

  1. Ontvangen: dit ziet u staan als uw aanvraag bij ons is binnengekomen.
  2. In behandeling: dit ziet u staan als wij met uw aanvraag aan de slag zijn gegaan.
  3. Wacht op informatie: dit ziet u staan als wij meer informatie van u nodig hebben. U ontvangt dan ook een e-mail waarin staat welke informatie wij nodig hebben. Hoe eerder u ons de gevraagde informatie stuurt, hoe eerder wij verder kunnen met uw aanvraag.
  4. Afgehandeld: dit ziet u staan als wij klaar zijn met uw aanvraag.

Let op: Mijn Sittard-Geleen is nog volop in ontwikkeling. Het kan dus zijn dat u de status van bepaalde aanvraag nog niet kunt zien. We voegen de komende tijd steeds meer informatie aan Mijn Sittard-Geleen toe.  

Naar Mijn Sittard-Geleen

Veelgestelde vragen 

Moet ik een account maken voor Mijn Sittard-Geleen?

Nee, dat is niet nodig. Bij Mijn Sittard-Geleen heeft u geen account. U logt in met uw DigiD.

Kan ik mijn account opzeggen?

Nee, want u heeft geen apart account voor Mijn Sittard-Geleen. U logt altijd in met uw DigiD.

Kan ik mijn gegevens aanpassen?

Nee, dat kunt u niet zelf doen. Wel kunt u ons de juiste gegevens doorgeven zodat wij deze voor u kunnen aanpassen in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt uw persoonlijke gegevens bekijken in Mijn Sittard-Geleen onder 'Mijn gegevens'. Ziet u dat uw gegevens niet (helemaal) kloppen? Dan leest u onder de kop ‘Aanpassingen doorgeven’ hoe u de juiste gegevens aan ons kunt doorgeven. Lukt dit niet? Of denkt u dat er iets anders aan de hand is? Bel dan naar ons Klant Contact Centrum via 14 046 of vul ons contactformulier in.

Waar kan ik terecht met vragen?

Heeft u vragen of opmerkingen over Mijn Sittard-Geleen? Geef ze door via ons contactformulier of bel ons via 14 046. Gaat uw vraag over een specifieke aanvraag die u al heeft gedaan? Of een gebeurtenis die u aan ons heeft doorgegeven? Geef dan ook het zaaknummer aan ons door. Dit nummer vindt u bij ‘Mijn aanvragen’ > ‘Aanvragen waar wij mee bezig zijn’. Met dit zaaknummer kunnen wij u sneller helpen.

Hoe zit het met privacy en veiligheid?

Mijn Sittard-Geleen voldoet aan alle eisen op het gebied van privacy en veiligheid. Via Mijn Sittard-Geleen kunt u alleen uw eigen gegevens inzien. Anderen hebben op geen enkele manier toegang tot deze informatie. U logt in met het veilige DigiD. Lees meer over de veiligheid van DigiD op www.digid.nl/veiligheid. Of bekijk onze eigen privacyverklaring om te zien wat wij doen om uw privacy zo goed mogelijk te beschermen.