Nazorg in de Wmo

De gemeente wil graag weten wat cliënten vinden van de voorzieningen en ondersteuning vanuit de Wmo. Wat gaat er goed bij de uitvoering van deze wet en wat niet?

Vragenlijst

Vanaf augustus kunnen Wmo-cliënten hun mening geven over de voorziening of ondersteuning die ze van de gemeente ontvangen. Ze krijgen daarvoor 10 weken na de toekenning van een voorziening een vragenlijst. Hierin staan bijvoorbeeld vragen als: Heeft u op tijd uw rolstoel gekregen? Hoe lang heeft u moeten wachten op de huishoudelijke hulp? Is de aanpassing aan uw woning goed gegaan? Is het contact met de gemeente en andere organisaties goed verlopen? Ook cliënten die een andere oplossing kregen, buiten de Wmo, krijgen de vragenlijst toegestuurd om te kijken of ze tevreden zijn.

Betere dienstverlening

De gemeente hoopt dat cliënten de vragenlijst(en) invullen en terugsturen. Daarmee kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. En ook zorgen voor betere afspraken met onze ketenpartners en zorgaanbieders.                                                                                                         

Meer informatie

Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact op, tel.14046 of mail naar wmo@sittard-geleen.nl.

U kunt ook altijd binnenlopen in het Wmo-adviescentrum in het Zuyderland Medisch Centrum in Sittard-Geleen. Dat is geopend van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. We werken met en zonder afspraak.

Uitgelicht