Parkeerboete of parkeeroverlast

Heeft u een parkeerboete gekregen en bent u het er niet mee eens? Of wilt u parkeeroverlast of een foutgeparkeerd voertuig melden? Hier leest u meer info hierover.

Parkeerboete

Heeft u een parkeerboete gekregen en bent u het er niet mee eens? Dan kunt u bezwaar maken. Het is belangrijk dat u dit op de juiste plek doet. Controleer of u de boete heeft gekregen van de gemeente of van de politie. Hieronder vindt u de info hoe u bezwaar maakt bij de gemeente of de politie.

Boete van de gemeente

U kunt alleen schriftelijk bezwaar maken. Dat kan pas als u de acceptgiro krijgt.

• Betaalde parkeerplaats (u had geen kaartje gekocht, uw tijd klopte niet, etc): u maakt bezwaar bij de BsGW. Stuur uw bezwaarschrift naar: BSGW (t.a.v. Heffingsambtenaar. Postbus 1271, 6040 KG Roermond. Vermeld het aanslagnummer.
  • Alle andere bekeuringen (invalideplek, zonder vergunning, op de stoep) zijn van het CJIB. U kunt bezwaar maken nadat u de acceptgiro van het Centraal Justitieel Incassobureau hebt ontvangen. In de brief die bij de boete zit staat u hoe bezwaar kunt maken.

Boete van de politie

U kunt in bezwaar gaan bij de Officier van Justitie. Digitaal bezwaar maken kan via de website van het openbaar ministerie. Of download een voorbeeldbrief van ANWB.nl.

Parkeeroverlast, foutparkeren melden

Wanneer er een auto fout geparkeerd staat kunt u dit melden bij de gemeente. Voorbeelden van foutparkeren zijn bijvoorbeeld: op de stoep parkeren, parkeren in een zone waar dat niet mag, parkeren op een manier die tot onveilige situaties leidt.

Let op: is er sprake van een gevaarlijke situatie? Bel dan meteen met 14-046.

Direct melden

Parkeeroverlast

Als er in uw straat of wijk zo veel geparkeerde auto's staan dat u uw eigen auto niet meer kwijt kunt, kunt u de gemeente vragen om vergunningparkeren in te voeren. De gemeente bekijkt de situatie en welke mogelijkheden er zijn. U kunt hiervoor bellen met de gemeente op 14-046