Verhuizen vanuit het buitenland

Als u vanuit het buitenland naar deze gemeente verhuist, of als u het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland verblijft, moet u zich binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk laten inschrijven in de gemeente.

Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden, dan moeten zij met u meekomen. Maak hiervoor een afspraak.

Bel ons

Meenemen

  • Geldig identiteitsbewijs van iedere persoon die ingeschreven wordt.
  • Reisdocument of ander document waaruit uw nationaliteit blijkt.
  • Bewijs van uitschrijving als u komt van Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Bonaire, Saba, Sint Eustatius.
  • Huur- of koopcontract van uw woning of toestemming van de hoofdbewoner (pdf, 7.03 Kb) bij wie u gaat inwonen.
  • Originele documenten uit het buitenland van uzelf en van uw kinderen, bv. geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte. Alleen Engelse, Duitse en Franse akten worden zonder vertaling door beëdigd vertaler geaccepteerd. De documenten moeten (afhankelijk van het land van afgifte) voldoen aan de legalisatievoorschriften. Voor meer informatie over deze voorschriften kijkt u op www.nederlandwereldwijd.nl

Kosten

Het aangeven van een verhuizing vanuit het buitenland is gratis.

Meer informatie

Voor meer informatie kijkt u op www.rijksoverheid.nl