Kunst In de Openbare Ruimte

De gemeente Sittard-Geleen heeft ca. 120 kunstwerken in de openbare ruimte in beheer en onderhoud.

Bij het bepalen van de plek waar een kunstwerk geplaatst gaat worden, wordt overlegd met de kunstenaar, de stadsdeelcoördinatoren en de buurtraden/platforms.

In depot

Een aantal kunstwerken is in depot opgeslagen omdat er nog geen nieuwe plek voor is. In het kader van de bezuinigingen zullen de kunstwerken die momenteel in depot staan niet meer herplaatst worden uit het KIOR budget.

Onderhoud

De meeste onderhoudswerkzaamheden worden op locatie uitgevoerd. Soms worden kunstwerken door de gemeente weggehaald in verband met de slechte onderhoudstoestand/ veiligheid. Deze worden dan in depot geplaatst.

Ziet u dat een kunstwerk verwijderd wordt en twijfelt u of het wel medewerkers van de gemeente zijn bel dan de gemeente of de politie 0900-8844.

Vragen

Heeft u vragen/ opmerkingen over dit onderwerp, dan kunt u dat melden:

• meldformulier
  • telefonisch (24 uur per dag, ook in het weekend!)

Weten waar u de kunstwerken kunt vinden? Bekijk het op de speciale website.